Välkommen till mig Elisabeth Ahlmark Gester och till mitt Galleri Konstifikt

I den här bloggen visar jag bilder på min konst och berättar lite om vem jag är

Under fliken Etiketter som finns i vänsterspalten hittar du lite av det som finns i bloggen plus mitt Galleri.

Vill du komma direkt till galleriet klickar du HÄR



måndag 31 mars 2014

Oj ,nu brinner det i knutarna !!!

-Det var värst vad tiden rusar och det är mycket som skall hinnas med före Påsk och tillhörande KonstTriangel här i Trosa (se länkar i bloggens vänsterspalt)
- Ärligt talat känns det som alldeles nyss jag hade en date i kyrkan med 2 herrar och pratade inför publik ( förra gången för väldigt länge sedan var det bara en man) och det enda jag sa den gången var “ JA” .
- Den 3:e Mars satt jag alltså i Trosa stads kyrka med Prästen Petter Wingren och boxaren George Scott , guld och silverbehängd världsmästare, vi samtalade om problematiska situationer som känns som att gå in i väggen men som i slutändan kan leda till att en och annan dörr öppnas i stället. Rubriken för kvällen var “ Hur nitar triggar “
- Naturligtvis var det sång och musik också .. och tur var väl det för annars hade vi väl suttit där än ....... jag hade gärna hört herrarna berätta mer av sina erfarenheter. Tror att George Scott gett ut en bok , så honom får vi hålla ögonen på .

Bild: Birgitta Lerjeryd från itrosa.se


Den 6 april drog vi till Folket hus och njöt i fulla drag av “när Rocken kom till Sveg “ Fullsatt , varmt , hett om öronen , svängigt och med varm korv och Pucko i pausen, fullt ös med andra ord.
Jag som sönderrockad dam med "Kingen" himself
Foto: Iréne Englund

-Den 8 April fick Nyköping besök av Trollkarlen från Oz ... en homogen föreställning där jag inte vill framhålla någon .. nåja hjärtat pickade lite extra för fågelskrämman.

...... Sedan var det dags för Trosabygdens Kulturråds efterlängtade program med Christopher O ‘Regan på Trosa kvarn den 14 e April.
- Delar av styrelsen klädde upp sig för att ge publiken lite feeling av 1700 tal.
-Vi och publiken var i eld och lågor och om jag inte tar fel gillade Christoffer oss också ......trist att så många blev utan biljett den här gången , vi lägger ut trevare för återbesök av Christopher framöver ..
Bild: Birgitta Lerjeryd, se fler bilder och läs mer här

- förutom detta har det varit en väldig massa årsmöten .. där jag varit tvungen att sovra.
Konstföreningens bör dock omnämnas då det drog storpublik till Folkets hus med stort konstlotteri ... succe’ !!!
Tro det eller ej men någonstans emellan alla dessa aktiviteter hinner jag faktiskt t med att måla , klippa , klistra , sy och rama ..... .. kommer månne ordet ramaskri därifrån???
- nej , jag skojar bara men det är bara att konstatera att om man gillar att skapa och BRINNER för KULTUR .. blir det lite körigt ibland.
Nu är siktet helt inställt på vår Konsttriangel som går av stapeln i PÅSK ...men det lär jag återkomma till .
- Oj då ..på Onsdag den 2.a April kommer författaren Arne Dahl till Trosa Bibliotek och berättar om sin senaste deckare .....istället “för musik under arbetet“ lyssnar jag på en av hans böcker ... det gäller att hänga med om man skall säga God Dag både till honom och publiken.
Arne Dahl
Foto: Sara Arnald 2011 
Litterärt café arr: Trosabygdens kulturråd i samarbete med biblioteken i Trosa kommun



- som avslutning en liten bild från en “ vanlig dag på jobbet “ som får illustrera hur det kan bli varmt om öronen om man inte passar sig ......
Foto: Sara Fäldtskog Eldros

Här går det hett till......... Gycklargruppen TRIX in action på Kulturfnatt i Vagnhärad för några år sedan.



Nu mot nya mål .....................P Å S K !!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar