Välkommen till mig Elisabeth Ahlmark Gester och till mitt Galleri Konstifikt

I den här bloggen visar jag bilder på min konst och berättar lite om vem jag är

Under fliken Etiketter som finns i vänsterspalten hittar du lite av det som finns i bloggen plus mitt Galleri.

Vill du komma direkt till galleriet klickar du HÄR



tisdag 28 januari 2014

2014 ett Nytt år och jag önskar Er en...


... god fortsättning !!.....

I dag den 26 / 1 fyller värdens bästa Alice..... 90 år och jag skickar ett VARMT GRATTIS och kramar ..
Minns med glädje alla fantastiska möten ............


..där ägaren och krögaren Hans Jöhncke stod för att våra gäster blev mätta och glada .

Hans bor fortfarande kvar på kusten och blev “ Årets Svensk “ på Costa del Sol stod att läsa i decembernumret av Sydkusten.

Det blev även Alice utnämnd till 1998 ... här på hembesök i vår ateljé

Alice , Elisabeth Katz , prinsessan Kristine och Prins Carl, oj vilka minnen !!


- Känner mig lite stressad av att det är så mycket roligt i görningen och så har hela Januari varit .
- Adventsöppet blev kul och Julen trevlig , lugn och Harmonisk ..
-Nu är det lite splittrat med både Trosabygdens Kulturråds evenemang och förberedande av KonstTriangeln i påsk.

- Egentligen skulle vi ha haft premiär för vårsäsongen den 18:e Januari med MIDVINTERBLOT på Trostorp men kära vänner det “snöade in “ fast tvärt om ... i samråd med ARADIS beslöt vi att lägga det “ på is” .. just av den anledningen : SNÖBRIST.... Vi kunde inte locka ut folk i vintermörkret för att parkera på en leråker, inte heller trampa sönder gräsmattorna med hästar och publik. Några dagar gick och lagom till de aktuella dagen hade vi SNÖ...........så kan det gå ... utan tjäle hade det varit oförsvarligt att genomföra.
Nu kommer vi igen.... På lördag den 1:a Februari hälsar vi Ted Ström och hans söner välkomna till Trosa Kvarn.

Trosa-1-X-web


- Oj vad jag har googlat ................. Den mannen kan och gör visst allt ..... - Visste ni vem som skrivit texten till “ jag reser mig igen “ som var med i melodifestivalen = Herr Ström.

Vem som skrivit filmmusiken till de flesta av Lars Molins filmer som “ tre kärlekar ”, “tatuerade änkan” med flera . = Herr Ström.

- Vad vi nog alla vet är att han gjort en “ Vintersaga “ tolkad av många , inte minst av Jerry Williams och dessutom själv gjort härliga illustrationer till sin egen version.
Jaha då .. han målar också herr Ström!

... “ Hon kom över mon “ .... jodå ... han också !! - På lördag får vi det stora nöjet att möta denne man..... och sina musikaliska grabbar tar han med sig .
Under konserten kan vi vila våra ögon på bildkonst av ... ja just det ................. jag ser fram emot detta !!!!

Klicka HÄR så kommer du till hans hemsida, Klicka HÄR så kan du se hans egen version av "Vintersaga" på Youtube med hans fantastiska akvareller i bildspel till!!


- Tisdag 11 februari LITTERÄRT CAFE’ med NINNI SCHULMAN på bibblan.
- Tisdag 18 Februari HELENA BRODIN –.
SVEN DELBLANCS KVINNOSKILDRINGAR i Vagnhärads bibliotek även kallat Navet / detta är ett samarbete med Delblancsällskapet.
... ... .. Och OBS boka redan nu in fredagen den 14 MARS .. för då får vi hit 1700-talexperten CHRISTOFFER O’ REGAN.....
Ja ni ser det blir mycket att googla på för mig och jobba lite så jag åtminstone har en tavla till katalogen klar i februari till KonstTriangeln uj , uj !!!

- Lite annat kul på gång också ... på söndag skall jag på vernissage på Pensionärernas hus , min kompis INGRID BRANDIN ställer ut och TrueSax tutar in det hela .. det ni ... !!!

- Året har börjat bra med Trosarevyn , Frida Kollberg i Kyrkan och på bio Monica Z, Hundraåringen , Mig äger ingen och så Jerry Williams då ....såklart .... dyrt blev det ( med mat och bensin ) bara för att få höra en “Vintersaga “ av en viss herr Ström ... kanske man kan få ett litet bidrag eftersom det är hans fel alltihop ...!!!!
. .. det där trodde ni inte på .. och det gjorde ni rätt i ... för det är tack vare en Vintersaga “som vi bestämde oss för att höra konserten och få en toppenhäftig kväll .....
Hemvägen blev lång och svår i snöglopp precis som i låten ................och DET var INTE herr Ströms fel...

Tycker ni jag verkar ivrig ????? Tänk så rätt Ni HAR !!!!! 

"Antikrundan"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar