Välkommen till mig Elisabeth Ahlmark Gester och till mitt Galleri Konstifikt

I den här bloggen visar jag bilder på min konst och berättar lite om vem jag är

Under fliken Etiketter som finns i vänsterspalten hittar du lite av det som finns i bloggen plus mitt Galleri.

Vill du komma direkt till galleriet klickar du HÄR



fredag 18 oktober 2013

- Det är väl dags igen då....innan man glömmer bort vad man pysslat med sedan sist.

Vernissage på Kvarnen med Trosabygdens konstförenings jurybedömda utställning.
- Den 4:e oktober var det fest hela dagen – vernissage igen på Societetshuset med “ konstkuppen “ därefter musikunderhållning på Kvarnen med Anders Karlssons eminenta orkester.

Vernissage, konstkuppen
foto, Mai Ottosson
Läs mer om det här itrosa.se 

Anders Karlssons Eminenta jazzorkester i Kvarnen, Trosa
foto, Birgitta Lerjeryd

foto, Birgitta Lerjeryd

..en myskväll då vi passade på att fira Trosabygdens kulturråd har blivit 45 år..

samt även “ kanelbullens dag ”.


- besökte också Kulturskolans konsert för Världens barn på Tomtaklintskolan , duktiga ungar !!! Rainman och 1,6 miljonersklubbens 15 årsjubileum har också hunnits med.

- Igår ett intressant författarcafe ’på bibblan med Maria Sveland , hade läst på ordentlig och skrämts över allt näthat dessa kvinnor som sticker hakan får utstå av anonyma avsändare...

foto, Pelle Nestorzon

.. undrar vad all denna ilska beror på ??? Alla har väl en åsikt ... ibland blir även jag ilsk - men det betyder inte att jag hotar folk till livet !!
- i kväll blir det säkert lugnare .... Trosabygdens kulturråd har bjudit in Sven Yrvind att berätta och visa bilder om båtar , segling och om sig själv .
- Fast det kanske stormar där också .... det brukar göra det på öppet hav ,
--På lördag Viva Verdi ...i Södertälje och på söndag Ålandshav – utan storm hoppas jag !!!

Skepp å hoj .... tills nästa gång !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar