Välkommen till mig Elisabeth Ahlmark Gester och till mitt Galleri Konstifikt

I den här bloggen visar jag bilder på min konst och berättar lite om vem jag är

Under fliken Etiketter som finns i vänsterspalten hittar du lite av det som finns i bloggen plus mitt Galleri.

Vill du komma direkt till galleriet klickar du HÄR



fredag 18 mars 2016

KonstTriangeln 2016


- Ja så är det snart dags igen för årets upplaga av KonstTriangeln i Trosa för fjärde gången.
Spännande, jäktigt och otroligt roligt.


I år hänger jag återigen ihop med Gullbritt Olsson i mitt lilla galleri.
 
 
Gullbritt kommer att visa skulptural keramik, målningar i akvarell, akryl och även flera olika collage.
Gullbritt vill förmedla livets överraskningar i form och färg. Se fler av Gullbritts spännande verk på www.gullbrittolsson.se


Monica Bergfeldt som var min tidigare parhäst de två första åren ..  hänger  nu  på Trosa Kvarn med Folke Bagger med flera.
 
 
Monica Bergfeldt visar underbara målningar i olja och akryl. Missa inte! monicabergfeldt.se

 
Konstnären, illustratören, grafikern och hundälskaren Folke Bagger. Under KonstTriangeln bjuder Folke på föreställande konst med lekfull precision i akvarell, akryl och blandmedia.
Vill du veta mer om Folke Bagger klickar du dig vidare här:
...

Spännande  också..  Barbara Leimar och Marianne Hellberg “ hänger ihop “på ny plats ..
 
 
 
 
I Studiefrämjandets lokaler på Viktoriagatan 20 B i Trosa hittar ni under hela påsken konstnären Barbara Leimar! Barbara visar kinesisk kalligrafi med en twist.
 
 
Tillsammans med Barbara hänger Marianne Hellberg, som målar akryl och akvarell. Både naiva och realistiska bilder. Ofta blir det hus, katter och träd.
 
 
Två  parhästar på riktigt är Gunnel Ginsburg  / mamma till hela KonstTriangeln och hennes man Åke Lindström / pappa till vår fina logotyp .
 
 
KonstTriangelns initiativtagare Gunnel Ginsburg presenterar sina vackra illustrationer, textilmönster, målningar i akryl och akvarell i sin ateljé/galleri "Bildrummet" på Villagatan 4 i Trosa. Gunnel är yrkesverksam illustratör och mönsterformgivare på heltid. Fler fantastiska verk av Gunnel hittar du på http://www.bildrummet.se
 
 
Åke Lindström är målare, tecknare och formgivare, utbildad på Konstfack och Berghs School of Communication. Åke har genom åren skapat massor med välkända logotyper, grafiska profiler och symboler för näringsliv, institutioner och organisationer.


 Åke är även upphovsman till den fantastiskt fina logotypen för KonstTriangeln som via skyltar och affischer kommer att guida er genom kommunen under påsken!
 

Ett smakprov på  alla deltagares konstverk kan ses på Hamnmagasinet hos Bomans hotell  , samlingsutställning

Några konstnärer har hoppat av men nya har kommit till , en del har lämnat detta jordelivet och vi minns dem med värme .

Själv är jag hemma hos mig i galleriet , trevligt att ha Gullbritt att luta sig emot om det blir full rulle ... förra året hade vi mer än 840 besökare under de fyra Påskdagarna.
 
 
 
.... Det mesta jag gör är galet och “uppåt väggarna  “.. men detta tar nog priset ... har blivit ombedd att ha mina bilder projicerade på väggen i kyrkan under Synfonikonserten med  Kammarorkestern ARTE på söndagen 27  MARS .
 

Det känns verkligen hedrande men också lite nervöst ... . tänker så här , om publiken inte gillar vad de ser så är det bara att blunda och njuta av Mozart ,Haydn och Grieg ....den möjligheten kan jag inte erbjuda här hemma ...

VÄL MÖTT och GLAD PÅSK !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar