Välkommen till mig Elisabeth Ahlmark Gester och till mitt Galleri Konstifikt

I den här bloggen visar jag bilder på min konst och berättar lite om vem jag är

Under fliken Etiketter som finns i vänsterspalten hittar du lite av det som finns i bloggen plus mitt Galleri.

Vill du komma direkt till galleriet klickar du HÄR



torsdag 28 november 2013

Galleri Konstifikt fyller 20 år!



- “ Så går en dag ifrån vår tid ..och kommer aldrig åter “
-Det känns som det är många dagar som sprungit iväg sedan sist, dessbättre har de flesta varit fyllda med spännande upplevelser.
- Möten , möten av olika slag de flesta med kulturellt innehåll . KonstTriangeln startas upp inför Påsken 2014 , Kulturfnatt 2014 blir av .... nätverket för kultur börjar röra på sig igen.
- Även möten av annat slag som att få träffa en gammal väninna man inte sett på 18 år ( HON.. såg precis ut som då ..... ) är underbart att få vara med om.
- -Premiär på Sound of Music i Nyköping med Frida Kollberg som Maria och Ewa Westin som regissör , lite premiärnerver när man har kompisar på scen .-
Frida är härifrån och Ewa satte upp Hedebyborna i Trosa för några år sedan ...............S of M fick stående ovationer .. såklart !!!
- Detsamma fick Peter Asplund &Martin Sjöstedt s dektett på Kvarnen , roligt värre då det var vårt eget program ( Trosabygdens kulturråd )
- Sett flera bra filmer och “ soppteater “ ( FRIERIET ) på Folkets hus.. Det är verkligen en fröjd för både öga och öra med den nya tekniken .
- Vår egen Stadsmusikkår bjöd på Italienskt i lördags , Taxinge slott hade Julmarknad och igår hade jag det stora nöjet att få presentera författaren Kristina Ohlsson på Biblioteket.
-En annorlunda och uppskattad kväll.
- Vi har bokat in spännande artister och föredragshållare till 2014 ... nä , tänker inget avslöja än men vi är väldigt nöjda !

Ok då .. jag har hunnit JOBBA också .................................... !!!!
Ska ju öppna galleriet nu på söndag 1:a advent!


- Hade egentligen inte tänkt ha öppet i Advent ( händer så mycket skoj i december ) men så kom jag på att det är 20 år sedan vi flyttade från Spanien till Trosa.. så det kändes lite snålt att lägga ner efter nitton år .( Flyttade in i oktober 93 och öppnade till Advent , tack vare en ihärdigt tjatande keramiker som hade sitt krukmakeri i Kvarnen)...tack kära Ingrid Brandin för att du stod på dig !!
Dessutom är det ju faktiskt lite spanien-atmosfär utomhus i denna första advent 2013.....
"Det är en ros utsprungen"......i min rabatt....!



Gläd mig gärna med ett besök i galleriet och gör mig sällskap.....
– för nu blir det glögg och pepparkakor för hela slanten !!!

Öppet 11-16
med början nu på söndag 1:a advent
och övriga lördagar & söndagar fram t.o.m den 22 december


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar