Välkommen till mig Elisabeth Ahlmark Gester och till mitt Galleri Konstifikt

I den här bloggen visar jag bilder på min konst och berättar lite om vem jag är

Under fliken Etiketter som finns i vänsterspalten hittar du lite av det som finns i bloggen plus mitt Galleri.

Vill du komma direkt till galleriet klickar du HÄR



tisdag 10 september 2013

När dimman har lättat....

- Vid åttatiden lördagen den 7/ 9 ..låg infarten till Vagnhärad insvept i dimma .. bara vi och älvorna var vakna samt arrangörerna för 100 års- dagen.
- vid invigningsdags strålade solen från klar himmel , likaså Landshövdingen som storbandet
- under dagen kom tåget och spred äkta ångrök...och gick igen .... för att senare återkomma med Gustav V ombord ( Lasse Lindbergh) som skulle möta drottning Victoria ( Irene’ Englund ) för att besöka den kungliga väntsalen.
- Konungen höll ett tal till sina undersåtar och döpte om Vagnhärad ..till Tåghärad..

foto Inger Nylén

Körer , kavalkadgrupp , rockare , storband underhöll hela dagen och förtäring fanns på plats .



foto Patrik Strömdahl Ton & Vision

foto Patrik Strömdahl Ton & Vision

Som brukligt är när det gäller tåg ..så hölls inte tidtabellen ( inte tågets utan vår ) så sent omsider entrade Fearless scenen .. “ bandet från landet” som Hillbillirockade i i rökridåer .....

foto Patrik Strömdahl Ton & Vision




- väl hemma gick jag själv in i dimman.. det hade varit en lång dag ... men en otroligt rolig sådan ........
Ger mig själva den på att älvorna i Vagnhärad dansade på natten i glädje över den lyckade DAGEN !!!!

Kika på fler bilder från Ton & Vision HÄR 
och bildsvep och reportage från itrosa.se HÄR

Men nu när dimman lättat blir det till att förbereda inför KULTURFNATTET på lördag då Trosa kommuns föreningsliv skall visa framfötterna ... och det gör de med besked .
-Nästan all underhållning kommer härifrån, lokalt .. och jag lovar .. ni kommer inte bli besvikna.........


Klicka på foldern så kommer du till Trosabygdens Kulturråd
och kan därifrån klicka dig vidare för att se hela programmet


Nu fnattar jag vidare.................!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar